کراس فیت چیست؟ ورزش کراس فیت برای چه کسانی مناسب است؟
نوشته شده توسط : فاطمه مرادی

کراس فیت یکی از بهترین و پرطرفدار ترین ورزش ها در بین تمامی افراد دنیا می باشد که دارای فواید بی شماری برای بدن فرد است. این رشته ورزشی که به واسطه آن می توانید به تناسب اندام هم برسید دارای تکنیک ها و اصول خاص خود می باشد. از این رو می توانید به نزدیک ترین باشگاه محل زندگی تان بروید تا از فواید بی شمار این ورزش بهره مند شوید. خیلی از افراد به دنبال ورزش هایی هستند که در کنار ورزش کردن بتوانند به اهداف خود مانند وزن کم کردن و هیجان تجربه کردن برسند. خبر خوش این است که با کراس فیت در کنار ورزش کردن هم می توانید وزن کم کنید و هم تفریح کنید. پس منتظر چه هستید؟ اما صبر کنید برای رفتن به باشگاه های نزدیک محل زندگی تان و ثبت نام در این رشته ورزشی باید یک سری اطلاعات مانند دستگاه کراس فیت چیست، حرکات کراس فیت چیست، فواید کراس فیت چیست و … داشته باشید که ما در ادامه به شرح مختصر هر یک از این ها پرداخته ایم کافیست در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی از این رشته ورزشی محبوب کسب نمایید.

نگاهی به تاریخچه کراس فیت

رشته ورزشی کراس فیت در سال ها دو هزار روی کار آمد اما تاریخچه کراس فیت به سال های قبل تر یعنی وفتی فردی به نام گلسمن ژیمیناستیک کار بود بر می گردد. این فرد همواره در ورزش کردن به دنبال این بود که روز به روز قوی تر شود از این رو در کنار ورزش خود به سراغ کار کردن با دمبل ها و وزنه ها هم رفت. از این رو اینگونه بود که رشته ورزشی کراس فیت به وجود آمد و ای فرد و سایر افراد به غیر از ژیمناستیک کراس فیت هم کار می کردند.
در تاریخچه کراس فیت باید گفت اولین شعبه کلاس کراس فیت در نورت سیاتل بود. از این رو تا سال ۲۰۰۵، ۱۳ شعبه دیگر نیز تاسیس شد و در سال ۲۰۱۲ نزدیک به ۱۰ سال پس از شروع به کار کراس فیت ۳۴۰۰ شعبه در سرتاسر جهان مشغول به کار شدند. از این رو افراد علاقه مند به این رشته ورزشی که خواهان دست یابی به آمادگی جسمانی بودند روز به روز در کلاس های آن بیشتر شدند.

کراس فیت چیست؟

دوست دارید بدانید کراس فیت چیست؟ کراس فیت یک ورزشی می باشد که ترکیبی از تمرین های مقاومت، سرعت، وزنه برداری، کتل بلز، تمرین وزن بدن و … می باشد. وقتی شما به سراغ این رشته ورزشی بروید و تمرین های آن را مو به مو اجرا کنید به هدف اصلی آن یعنی تناسب اندام خواهید رسید. علاوه بر رسیدن به تناسب اندام برای اینکه بهتر بدانید کراس فیت چیست باید بگوییم شما به تناسب ریوی و قلبی، استقامت، قدرت و استحکام عضلانی، انعطاف، نیرو، سرعت، چالاکی، تعادل، هماهنگی و دقت نیز دست پیدا خواهید کرد.
همچنین در دانستن کراس فیت چیست باید گفت آموزش حرکات کراس فیت به ۳ تا ۵ روز کار در هفته نیاز دارد چون تمرین های این رشته ورزشی هم شدید و هم کوتاه هستند بنابراین بیشتر از ۵ الی ۱۰ دقیقه طول نمی کشد. این رشته ورزشی جزو آن دسته از ورزش های انفجاری می باشد که باید به شکل مداری انجام شود در نتیجه استراحت بین تمرین ها و اجرای حرکات آن کوتاه است. تمرینات عمده کراس فیت تمریناتی برای سر تا سر بدن است که شامل فشار دادن، کشیدن، دویدن، پارو زدن و چمباتمه زدن زیر وزنه و … است.

ورزش های روزانه کراس فیت

کراس فیت دارای ورزش های روزانه می باشد که هر روز توسط مربی تان تغییر خواهد کرد. به همین دلیل ما در ادامه شایع ترین ورزش های روزانه کراس فیت را برایتان مطرح کرده ایم که نام برخی از آن ها از ورزشکاران گرفته شده است. تعداد زیادی از این تمرین ها وجود دارد که از آسان تا سخت هستند و ما در ادامه برای اینکه بهتر بدانید کراس فیت چیست مهم ترین آن ها را مطرح کرده ایم که عبارت هستند از :
• باربارا : این تمرین شامل ۲۰ مرتبه حرکت بارفیکس، ۳۰ مرتبه حرکت شنا، ۴۰ مرتبه حرکت دراز و نشست و ۵۰ بار حرکت چمباتمه وزن بدن است که به ترتیب انجام می شود.
• انگی : ۱۰۰ مرتبه حرکت بارفیکس، ۱۰۰ مرتبه حرکت شنا، ۱۰۰ مرتبه دراز و نشست، ۱۰۰ مرتبه چمباتمه وزن بدن که در تمام طول ورزش با هم جمع می‌ شوند.
• مورف : دوی زمان بندی شده به طول یک مایل به همراه ۱۰۰ بار حرکت شنا، ۱۰۰ بار بارفیکس، ۳۰۰ بار چمباتبه زدن وزن بدن که در پایان هر یک مایل دویدن انجام می ‌شود.
• جکی : یک هزار متر پارو زدن، ۵۰ مرتبه وزنه زدن با یک وزنه انتخابی و ۳۰ مرتبه حرکت بارفیکس بدون هیچ استراحتی می باشد.

برای ورزش در خانه، رزرو چمن مصنوعی کرج یا ثبت نام در بهترین باشگاه بدنسازی تهران کافیست وارد سایت اسان اسپرت شوید. 

برای خواندن ادامه این مطلب اینجا کلیک کنید. 





:: برچسب‌ها: سایت اسان اسپرت , ورزش در خانه با اسان اسپرت , رزرو بهترین زمین چمن , رزرو بهترین باشگاه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: